Siesta y Fiesta - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne-Roos Hesselmans - WaarBenJij.nu Siesta y Fiesta - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne-Roos Hesselmans - WaarBenJij.nu

Siesta y Fiesta

Door: anneroosinzuidamerika

Blijf op de hoogte en volg Anne-Roos

17 Februari 2012 | Spanje, Salamanca

Hola!

De tijd gaat snel, morgen ben ik al weer 2 weken van huis. En dan te bedenken dat ik nog 5,5 maand weg ben, heeeerlijk! Heb het echt heel erg naar m'n zin hier, leuke mensen, leuke school, leuke leraren, leuke stad en vooral leuk uitgaan.

Mijn gastgezin is erg leuk, het is een vrouw rond de 60, Ana, ze woont in het appartement hiernaast maar slaapt 's avonds wel hier. Heeft me toch wel een kleine 2 weken geduurd voordat ik daar achter kwam. Bleef een vreemd aanzicht, ze liep de deur uit (je komt dan in de gang van het appartementen complex) in haar kleren en 2 minuten later kwam ze in haar pyjama weer binnen. Maar goed, ik begrijp het nu! Ze spreekt ook geen woord engels, dus dat zorgt af en toe voor leuke miscommunicaties. Vorige week probeerde ik uit te leggen dat ik na het eten naar de stad ging (het was toen 18.00) toen zei ze wacht hier en 2 minuten later had ik een bord pasta voor mijn neus.. Niet helemaal de bedoeling.

Onopgemerkt ben ik hier al begonnen aan het creëren van een jetlag want de nachten zijn lang en dagen heel kort. Ritme kennen ze hier niet, zolang je het maar naar je zin hebt. Kan ik wel mee leren leven! Elke avond wel met wat vrienden ergens wat drinken, ik ben altijd degene die het hardste roept; "vanavond geen alcohol en ik wil voor 23u thuis zijn" maar ook altijd de gene die het langste blijft.. Gisteren is ook de carnaval gekte hier los gebroken, ben nooit een echte carnaval fan geweest maar ik begin het leuk te vinden!

School... Ik had het ietsje minder zwaar verwacht. Alles gaat in het Spaans, grammatica, vocabulaire, conversaties. Ik heb elke dag les van 14.00 tot 18.00 en dat is fijner als ik had gedacht. Lekker uitslapen en als je thuis komt wat eten omkleden en weer de stad in! Huiswerk krijgen we heel af en toe maar gelukkig kennen ze regels als na komen en 8u melden hier niet. Heb over 2 weken mijn examen, moet wel lukken denk ik. Ik zit nu in level A1 (beginner) en hopelijk kan ik straks in Panama instromen op level B1.1. Voordeel van mijn 2 maanden Galapagos eilanden is dat ik daar hopelijk ook Spaans ga praten en zo de andere 2 A levels kan overslaan.

Ik ga snel even groenten kopen bij de supermarkt aangezien ze dat in mijn gastgezin niet kennen, zelfs een kopje thee komt uit de magnetron. Nooit gedacht dat ik zelf groenten zou gaan kopen, maar goed haha, dat is waar dit hele half jaar voor mij omdraait, vernieuwing!!

Adioss XXXX
Anne-Roos

Actief sinds 27 Jan. 2012
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 18417

Voorgaande reizen:

07 Juli 2013 - 06 Augustus 2013

Azië

04 Februari 2012 - 03 Augustus 2012

Latijns-Amerika

Landen bezocht: